Thursday, October 30, 2014

Selamat Maal Hijrah 1436

Awal Muharam mengingatkan aku sudah lebih setahun aku kembali ke tanah air dari menjadi tamu Allah di bumi Mekah. Aku dan isteri berangkat ke tanah suci Mekah pada akhir Oktober 2013 bersamaan Zulhijjah 1434. Kesyukuran tidak terhingga kepada Allah swt kerana atas rahmatNya aku selamat mengerjakan fardu haji bersama isteri tercinta.

Setelah setahun kembali ke tanah air, cabarannya adalah bagi menyambung segala tarbiyah haji ke dalam penghidupan harian. Pesan rakan-rakan haji dan ustaz-ustaz yang bersama semasa di Mekah, cabaran dan ujian dari Allah boleh datang pada bila-bila masa. Mungkin datangnya ujian semasa di bumi Mekah atau Madinah, ataupun mungkin juga setelah pulang ke tanah air kelak. Allah menguji hambanya bagi mengangkat martabat di sisinya.

Aku memohon agar Allah tidak menguji aku dan keluarga dengan ujian yang tidak dapat dipikul oleh kami.  Juga aku memohon dari Allah permudahkan segala urusan dalam kehidupanku. Seterusnya sentiasa berada dibawah lembayung rahmatMu.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails