Sunday, January 20, 2019

Lebih 10 tahun berlalu

Tiba -tiba teringat dan terlintas untuk kembali kepada blog yang sudah usang, agak lama aku tinggalkan. Namun begitu aku akan teruskan juga celotehku disini sekadar berkongsi idea dan pengalaman. secara spontan dan impromptu saja.

Ya, bila aku tengok balik ke belakang, rupanya sudah sepuluh tahun aku berada di sini. Aku tidak menulis secara konsisten dan tiada satu tajuk atau tema yang aku bawa. Freestyle genre. Aku selesa begitu.

Sepuluh tahun, begitu panjang masa yang berlalu. walaupun mungkin tiada catatan disini, namun sepanjang tempoh sepuluh tahun, terlalu banyak peristiwa dan pengalaman yang menyapa hidup aku - personal dan professional.

Yang paling ketara, usiaku bertambah satu dekad. Alhamdulillah aku masih dikurniakan Allah dengan kesihatan yang baik secara keseluruhannya walaupun sedikit-sebanyak ada yang perlu aku awasi.  Syukur alhamdulillah aku ucapkan kepadaNya. Doaku semoga aku beroleh kesihatan yang sempurna dan rezeki yang melimpah hingga akhir hayat.

Sepuluh tahun, bila aku pandang kebelakang, dari segi teknologi ICT dan digital, advancement dalam aplikasi mobile begitu ketara. Adanya teknologi IoT dan API disertakan dengan kerja pembangunan aplikasi yang lebih mudah, wujudnya cloud storage dan hub aplikasi memberi capaian mudah kepada apa jua mobile aplikasi yang diperlukan. Aku rasakan itulah kelainan yang ketara dalam satu dekad ini. 

Sepuluh tahun akan datang, adakah aku masih di sini? 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails