Monday, January 1, 2024

Salam 2024

 Bismillahirrahmanirrahim.


Yang pertama, aku bersyukur kepada Allah swt kerana dengan limpah kurnianya, aku dapat menyambut tahun 2024. Masih belum terlambat untuk aku memulakan tahun baru dengan semangat dan azam baru.

Tahun 2023 sudah pun berlalu. Kini 2024 sudah menjelma. Setahun lagi umur kita bertambah dengan harapan pemikiran semakin matang sebanyak usia bertambah. Apa yang penting adalah untuk tahun 2024, apa pengisian dan perubahan yang aku harapkan.

Merenung sejenak apa yang aku ingin capai pada tahun 2023, tetapi tidak kesampaian - salah satu darinya adalah untuk menulis di blog ini dengan lebih berdisiplin dan lebih konsisten. Jadi untuk tahun 2024, satu dari resolusi yang aku tetapkan pada diri aku adalah untuk meningkatkan disiplin diri, dari segala sudut, termasuk dengan menulis pada blog ini. Aku jadikan sebagai satu ukuran sejauh mana aku dapat mendisiplinkan diri. Pada hemat aku, sekiranya aku dapat kekal mengemasikini dan menulis di blog ini pada setiap minggu sepanjang tahun ini, ini adalah satu kemenangan besar dalam usaha membuat perubahan dalam sikap dan kekuatan diri.

Semoga hari ini adalah satu permulaan baru yang akan melangkah hari-hari yang seterusnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails