Monday, February 21, 2011

2x60 minit tambahan

Pada awal bulan ini saya mula menaiki ERL (train) dengan lebih kerap bagi pergi dan balik pejabat. Rupa2 ianya begitu menyenangkan. Saya pun tidak tahu kenapa sebelum ini saya tidak menaikinya secara tetap. Mungkin dalam hati masih meragui kecekapan sistem pengangkutan awam.

Setelah menaiki ERL beberapa kali, saya yakin perkhidmatannya memang ada kelas! Jadual perjalan agak tetap. Kalau beza hanya beberapa minit sahaja. Itu cukup baik untuk saya. Saya akui bahawa saya bukanlah seorang yang sentiasa puntual. Penumpang tidak bersesak walaupun pada waktu puncak. Parking tidak perlu berebut dan berbumbung. Dengan harga tiket yang saya bayar, saya perlukan perkhidmatan yang memenuhi cita rasa saya.

Pada pandangan saya kebanyakan penumpang yang "commute" menggunakan transit ERL adalah dikalangan orang yang macam saya juga, malas memandu di jalan raya yang sesak. Kos petrol, tol, parking dan penat memadai untuk saya mengambil ERL.

Kini saya dapat kembali 2x60 minit yang hilang ketika memandu pergi dan balik pejabat. 120 minit tambahan dalam sehari sangat berharga untuk saya penuhi dengan pengisian yang berkualiti dan bermanafaat.

Sekarang, saya dalam perjalanan pulang dan menyudahkah catatan ini. Beberapa minit akan tiba di destinasi.

Jumpa lagi...
Via my BlackBerry® & visit me @ jsaiful.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails