Friday, November 16, 2012

Masih mood bercuti

Pukul 7 pagi, 2 Muharam 1434 - masih dalam mood bercuti dan masih banyak perkara yang perlu dibereskan. Apa-apa pun pagi, suasana pagi ini diserikan dengan irama siulan unggas yang bersahutan - begitu mengasyikkan. Alhamdulillah, aku masih dikurniakan Allah untuk menikmati keindahan ciptaanNya.

Pagi Jumaat yang penuh berkat ini bagus sekira dapat dipenuhi dengan amalan-amalan sunat dan diisi ilmu pengetahuan dengan menghadiri kuliah atau pun menela'ah buku ilmiah. Aku masih cuba menghabiskan bacaan beberapa buah buku yang masih belum habis-habis dibaca. Membaca mungkin boleh dihabiskan, tetapi aku harap dapat memahami sepenuhnya dan dapat memanfaatkan darinya. Kalau aku dapat cedok sedikit sahaja dari keseluruhan apa yang pengarang ingin sampaikan pun sudah cukup bersyukur dan bermanfaat. Itulah cabaran yang selalu aku hadapi.

Aku masih meneruskan menikmati suasana pagi di sini. Sehingga jumpa lagi. Salam maal hijrah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails