Wednesday, November 14, 2012

Selamat Tahun Baru 1434H

Dalam lima jam lagi kita akan menyambut tahun baru. Kepada semua rakan, terutamanya rakan Islam, aku mengucapkan selamat menyambut tahun baru Hijriah 1434.

Pada kebiasaannya, kita sama-sama memperingati untuk membaca doa akhir tahun ketika waktu Asar diakhir tahun dan doa awal tahun waktu Maghrib diawal tahun. Pada doa akhir tahun kita disarankan untuk memohon ampun dan taubat diatas segala kesalahan yang telah kita lakukan sebelum ini. Manakala doa awal tahun menyarankan kita memohon dari Allah swt agar kita dilindungi dari godaan Syaitan dan Iblis serta dimudahkan kita melakukan perkara-perkara kebajikan.

Semoga pada tahun hadapan dan seterusnya pada tahun-tahun yang mendatang, kita dianugerahkan Illahi dengan rezeki yang melimpah-ruah lagi diberkatinya. Juga diberikan kekuatan kepada kita untuk mencapai impian dan cita-cita yang memberi manafaat kepada diri dan Agama Islam umumnya. Kita juga berdoa agar umat Islam kembali bersatu dibawah satu panji kalimah Allah. Kita memohon  dileraikan segala kebuntuan-kebuntuan antara puak-puak dan golongan-golongan dikalangan kita yang bertelagah agar umat Islam kembali bersatu dan menjadi satu kuasa yang disegani sepanjang zaman.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails