Sunday, November 4, 2012

AES– antara aku dan dia

Hari Jumaat lepas, aku dalam perjalanan pulang dari Port Dickson, menghampiri sisir keluar ke Tol Kajang, AES alert pada iPhone berbunyi dan aku mempastikan kelajuan dibawah had limit. Menghampiri sisir keluar tersebut kelihatan dari jauh kamera tercacak ditepi lebuhraya.

Betul-betul aku berada dihadapan kamera, mungkin tersenyum “cheese” dengan dua jari “peace”, tiba-tiba sebuah kereta dari belakang memotong kereta aku dan sudah tentu kelajuannya melebihi had limit. Kamera aktivated. Cahaya lampu flash dari kamera AES bagai kilat, menangkap gambar. Sudah pasti gambar kereta aku tertangkap sama.

Terfikir aku, bagaimana ya kalau kamera itu tidak dapat membezakan kelajuan kereta aku dan kereta yang satu lagi yang memotong kereta aku tadi – masalah juga aku nanti. Ini menambahkan lagi koleksi surat-surat saman.

Aku harap kamera AES ini cukup “intelligent” untuk membezakan pemandu berhemah seperti aku ini dan pemandu “dajal” seperti dia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails